Pentru a facilita și optimiza timpul de acces la informații, cât și pentru păstrarea eficientă și durabilă în timp, venim în întimpinarea cerințelor dumneavoastră, deținători și creatori de documente oferindu- va serviciile noastre de prelucrare arhivistica.
Principalele etape ale arhivării fizice pe care le efectuăm, conform prevederilor Legii Arhivelor Naționale nr. 16/1996 şi ale Instrucțiunilor privind activitatea de arhivă la creatorii și deținătorii de documente, aprobate de Arhivele Naționale sunt:
Întocmirea Nomenclatorului arhivistic ce reprezintă principalul „instrument de lucru utilizat in constituirea unităților arhivistice pe structuri organizatorice, pe probleme și termene de păstrare.” (cf. art.8 din Legea 16/1996);
-Ordonarea sau gruparea documentelor/unităților ahivistice aparținătoare unui fond arhivistic prin operația de sortare pe ani și compartimente, iar în cadrul acestora, pe probleme, structural, cronologic, alfabetic;
-După finalizarea procesului de ordonare, documentele se constituie în dosare parcurgându-se următorii pași:
-Inventarierea fondului arhivistic pe compartimente, ani și termene de păstrare – în format fizic și în format electronic;
-Consultanță pentru selecționarea dosarelor al căror termen de păstrare a expirat, adică „stabilirea valorii documentar- istorice sau practice a unităților arhivistice dintr-un fond sau colecție”.